-
1. Waar kan ik het self-assessment doen?
U vindt het self-assessment op self-assessment.advocatenorde.nl.
Het is aan te raden om het self-assessment op een rustige plek te maken, bij voorkeur op een vaste computer, laptop of tablet.
-
2. Wie kunnen het self-assessment maken?
Het self-assessment is voor alle advocaten beschikbaar.
-
3. Wat is het doel van het self-assessment?
De NOvA biedt met het self-assessment aan alle advocaten de mogelijkheid om te reflecteren op het eigen handelen als professional.
-
4. Wat kan ik met de bevindingen van het self-assessment doen?
Na afronding van het self-assessment ontvangt u een pdf-rapportage, waarin uw antwoorden zijn verwerkt. Dit kunt u gebruiken in de voorbereiding voor en het deelnemen aan peer review, gestructureerd intercollegiaal overleg of intervisie in het kader van de jaarlijkse verplichte deelname aan de kwaliteitstoetsen.
-
5. Hoe vaak kan ik het self-assessment maken?
Om uw persoonlijke ontwikkeling te blijven volgen en te bevorderen is het raadzaam het self-assessment elk jaar te maken. Daarmee kunt u uw reflecties en ondernomen acties goed monitoren.
-
6. Moet ik voor het self-assessment betalen?
Nee, u kunt kosteloos gebruik maken van de tool.
-
7. Hoe ontvang ik een PO-punt voor het self-assessment?
Na afronding van het self-assessment ontvangt u een certificaat. Dit certificaat kunt u desgevraagd als bewijsstuk overleggen bij de CCV-opgave.
-
8. Hoe wordt mijn privacy gewaarborgd?
Bij het self-assessment staat de vertrouwelijkheid centraal. Alle gegevens die u invoert in het self-assessment kunnen alleen door uzelf worden opgeslagen en bekeken. Noch de NOvA noch derden hebben toegang tot uw gegevens.
-
9. Waarom moet ik mijn A-nummer invoeren?
Om een certificaat op uw naam te kunnen maken wordt om uw A-nummer gevraagd. Zo weet u zeker dat de juiste gegevens worden vermeld op het certificaat.
-
10. Naar aanleiding van het self-assessment wil ik graag een vertrouwelijk gesprek voeren, waar kan ik dan terecht?
U kunt hiervoor contact opnemen met LawCare, de hulplijn voor de advocatuur.
-
11. Ik kan niet meer inloggen met de link uit de bevestigingsmail.
Na afronden van het assessment is de link uit de aanmeldmail niet meer geldig.
-
12. Kan ik de rapportage en het certificaat na afronden van het assessment nog inzien?
Ja, u heeft na het afronden van het assessment een aparte mail ontvangen met de links naar de rapportage en het certificaat. Let op: deze links zijn twee weken geldig.
-
13. Wat gebeurt er met mijn gegevens na het afronden van de assessment?
U kunt na afronden van de assessment nog twee weken uw rapportage en certificaat downloaden. Na twee weken worden uw gegevens vernietigd.
-
14. Heeft u nog een andere vraag en staat deze vraag er niet bij?
Neem contact op met het Informatiepunt van de NOvA via informatiepunt@advocatenorde.nl