Voor de administratieve afhandeling van een aantal zaken bij het advocatenkantoor en als contactpersoon voor de NOvA heeft ieder advocatenkantoor een kantoorverantwoordelijke.

De kantoorverantwoordelijke:

  • is een advocaat van het betreffende kantoor;
  • doet alle kantooropgaven (zoals de Opgave Nieuw Kantoor(ONK) en Nummerherkenning);
  • ontvangt het verzoek van de lokale deken om de financiële kengetallen namens het kantoor aan te leveren, in het kader van het financiële toezicht;
  • kan onder het kopje ‘kantoorverantwoordelijken’ inloggen in MijnOrde.

In de ‘kantoorverantwoordelijke omgeving’ van MijnOrde kan de kantoorverantwoordelijke:

  • naam-, adres- en contactgegevens van het kantoor aanpassen;
  • een overzicht downloaden van alle hoofdrechtsgebieden waarop de advocaten van het kantoor zich hebben ingeschreven. Dit overzicht kan gebruikt worden als input voor het model voor kantoorpublicatie.

Registreren en aanpassen kantoorverantwoordelijke
Voor ieder kantoor wijst de NOvA de kantoorverantwoordelijke aan. In de regel is dit degene die zich als eerste heeft gemeld bij BAR-beheer om een nieuw kantoor aan te melden.

Wilt u weten wie de kantoorverantwoordelijke is bij uw kantoor of wilt u deze wijzigen, stuur dan een mail naar bar@advocatenorde.nl.

Wanneer de kantoorverantwoordelijke bij het kantoor vertrekt wordt, ingeval het kantoor niet tijdig heeft doorgegeven wie de nieuwe kantoorverantwoordelijke wordt, door de NOvA een andere advocaat aangewezen.

In het geval van een voordeurdelerskantoor, waar de advocaten voor eigen rekening en risico werken maar wel onder gezamenlijke naam naar buiten treden, zijn alle advocaten afzonderlijk als kantoorverantwoordelijke aangemerkt.